The Beauty of Live
Heb jij een ‘Glam plan’ als je naar een festival gaat? Welke make-up doe je op, hoe verzorg je je huid, wat trek je aan en hoe doe je je haar? Ons moederbedrijf Live Nation deed onderzoek naar make-up, verzorgingsproducten en grooming op festivals in de Verenigde Staten en Engeland. Deze informatie kunnen we ook in ons land gebruiken voor samenwerkingen met beautymerken. Een ding is duidelijk: schoonheid is voor de festivalbezoeker belangrijk. Heel belangrijk.
Live muziekevenementen zijn een platform voor zelfexpressie en culturele trends en make-up en huidverzorging, voor zowel mannen als vrouwen, worden steeds belangrijker. Wist je dat 55% zegt dat als een beauty- of verzorgingsmerk helpt om hun festival look te verbeteren, ze vaker het merk zullen kopen? Wist je dat 64% van de vrouwen en 32% van de mannen geïnteresseerd is voorafgaand aan een festival een product van een schoonheidsmerk te ontvangen om te helpen de ideale look te creëren? Wereldwijd zegt 90% dat een beauty merk tenminste 1 ding kan doen om de live ervaring te verbeteren en 85% zegt dat als er een zonnebrandmerk opdook op een muziekfestival of openluchtconcert, ze een held zouden zijn. Lees alle uitkomsten van het onderzoek hieronder!