Partnerships
Wil je je merk of organisatie onder de aandacht brengen bij ons festivalpubliek?
Dat kan! Met meer dan 300.000 bezoekers tijdens het festivalseizoen biedt MOJO Partnerships vele mogelijkheden om je merk te presenteren op onze festivals en concerten. We zetten onze gezamenlijke passie voor muziek om in actie met het uiteindelijke doel een blijvende betrokkenheid bij jouw merk of organisatie, een grotere omzet of het realiseren van specifieke marketingdoelstellingen.
Bekijk hieronder een compilatie van de samenwerkingen met onze partners in 2017! Krijg inzicht in de manier waarop je als sponsor relevant en waardevol bent voor de bezoeker, om op die manier de impact te maken waar je als merk naar op zoek bent.
Partnerships 2017
Wij brengen jouw merk naar het juiste podium, met het juiste publiek
Van Beyoncé en Bruno Mars tot Anouk. Van Lowlands, Down The Rabbit Hole tot North Sea Jazz. Van AFAS Live tot de Ziggo Dome. Wij koppelen door middel van onze partnerships merken aan de juiste festivals en concerten. Zo creëren we samen de optimale beleving!
Bekijk ook onze business cases om te zien hoe we grote merken als Coca-Cola, Brand, Miele, Heineken, Hendrick's Gin, Desperados, NN en vele andere merken een podium bieden op onze festivals!
Live beleving verandert in merkbeleving
MOJO is verantwoordelijk voor een aantal van de grootste en succesvolste festivals in Nederland: Pinkpop, Down the Rabbit Hole, NN North Sea Jazz en Lowlands. We vinden de passie voor muziek, veiligheid, betrouwbaarheid en een persoonlijke benadering belangrijke kernwaarden in elke samenwerking. Bekijk onze business cases als je nieuwsgierig bent naar de mogelijkheden.
Wil je jouw merk onderdeel laten zijn van de festivalbeleving of deze zelfs meecreëren?
De kracht van muziek
De wetenschap is het er unaniem over eens: muziek heeft de primaire eigenschap om mensen samen te brengen en te binden. Bij een live concert ervaart het publiek vaak een gezamenlijk gevoel van extase of trance die grote positieve invloed heeft op de mentale toestand. Muziek is emotie. En emoties spelen in de huidige experience economy een steeds belangrijkere rol in de communicatie van merken. Festivals en concerten zijn een grote verzamelplaats van al die emoties.
De kracht van festivals
Festivals trekken veel bezoekers. Vergeleken met andere mediumtypen lijkt het - in termen van GRP’s - misschien nog niet eens zo veel voor te stellen. Maar de kracht van festivals is juist het feit dat het meer biedt dan alleen een opportunity to see (OTS). Doordat je als merk onderdeel bent van een experience, of die zelfs ter plekke (mee)creeert, heb je vooral (en veel) impact door het directe contact met een interessante en vaak met andere media moelijk bereikbare doelgroep die ook nog eens in een heel positieve stemming open staat voor jouw boodschap.
De kracht van de doelgroep
Festivals worden bezocht door een divers publiek. Zo zijn alle opleidingsniveaus en leeftijden wel vertegenwoordigd, maar is het zeker geen gemiddeld publiek. Normaliter is in Nederland de groep 55-75 jaar twee keer zo groot als de groep 18-35 jaar. Op festivals ligt die verhouding echter precies andersom. Dit geldt ook voor het opleidingsniveau: normaal gesproken zijn er anderhalf keer zoveel laagopgeleiden als hoogopgeleiden, maar bij festivalgangers ligt die verhouding exact omgekeerd.
De kracht van de beleving
Festivalgangers blijken bovengemiddeld effectieve merkambassadeurs te zijn. Het zijn enthousiaste persoonlijkheden die een groot netwerk hebben, actief zijn in het delen en overtuigingskracht hebben. Het zijn dus superpromotors, volgens Blauw Research*. Festivalgangers zijn ook veel en vaak actief op social media en hun online netwerk is groter dan die van niet-festivalbezoekers.
De kracht van sponsoring
Sponsoring is bij uitstek het medium om brand awareness te creëren, het imago van een merk te transformeren of (koop)gedrag te veranderen. Het is ook in praktijk gebleken dat de combinatie van sponsoring met advertising een 1+1=3 effect genereert: het integreren van een sponsorship verhoogt advertising recall, verhoogt de koopintentie en verhoogt het effect en rendement van in-store promotions. Sponsorship is de basis van een 360 graden geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie.
De kracht van het platform
Een partnership met MOJO is voor merken een uniek marketinginstrument om te communiceren met doelgroepen die met andere media vaak lastig te bereiken zijn, laat staan beraken en beïnvloeden. Niet direct ‘in your face’ via advertenties in gedrukte media of via commercials op radio of televisie, maar indirect en subtiel, gebruik makend van het marketingplatform dat MOJO op haar festivals zorgvuldig heeft opgebouwd en onderhoudt. Partners haken aan bij die specifieke doelgroepen die door deze platforms worden aangetrokken en kunnen op die manier aanwezig zijn op een andere, opvallende en vooral positieve manier met als uiteindelijk doel: meer omzet genereren of specifieke communicatie doelstellingen realiseren.