In den beginne...
Deze foto getuigt van een samenwerking tussen het Holland Popfestival Rotterdam en Coca-Cola. De langstlopende samenwerking tussen MOJO en een partner, een die zojuist opnieuw is verlengd! Niemand die het toen nog wist, maar het flower-power festival werd legendarisch. De samenwerking met Coca-Cola gaf destijds ook het startschot voor sponsor- en partnerships voor de meer dan 200 shows en festivals die MOJO op jaarbasis organiseert.
Wat liefde voor muziek niet teweeg kan brengen! Het was een droom om het eerste meerdaagse open-air rockfestival in Europa neer te zetten. Een Nederlands antwoord op het Amerikaanse Woodstockfestival in 1969. Het lukte MOJO (de organisatie was in handen van Berry Visser, Georges Knap, Toos v.d. Sterre en Piet van Daal) op 26, 27 en 28 juni 1970 in het Kralingse Bos in Rotterdam. Vele tienduizenden betalende en niet-betalende bezoekers kwamen ondanks de regen af op onder andere Jefferson Airplane, Stone the Crows, Santana, The Flock, Country Joe, The Byrds, Al Stewart en Pink Floyd. Zonder het Ministerie van CRM en Coca-Cola had het allemaal niet kunnen plaatsvinden, zij waren de grootste investeerders.
Dat de organisatie failliet ging na het festival deed niets af aan het succes. Er verschenen jarenlang meerdere boeken, tentoonstellingen, cd’s en video’s over het Holland Popfestival. In het Kralingse Bos is sinds 2013 een door John Blaak ontworpen herinneringsmonument te vinden, dat de drie legendarische dagen in 1970 levend houdt.
Voor MOJO is het Holland Popfestival naast de start als festivalorganisatie ook voer voor lange, rijk gevulde anekdotes. Stap terug in de tijd en bekijk het Holland Popfestival in dit fragment van RTV Rijnmond.
Wil je meer weten over wat een partnership voor jouw merk kan betekenen? Neem dan contact met ons op!