Hi Society op Lowlands

De Hi Society Hangout ontving meer dan 10.000 bezoekers op Lowlands en droeg meetbaar bij aan de merkbeleving.
Hi Header

Twee handen op één buik - 2010 tot 2014

Het evenement Lowlands wordt vooral door jongeren bezocht: de doelgroep voor Hi. Juist op een meerdaags festival speelt mobiele telefonie een grote rol, weet Hi Brandactivation Manager Francis van den Brink. “Voor ons is het belangrijk dat men in contact kan staan met elkaar. Dit is alleen mogelijk als de toestellen zijn opgeladen. Daarom besloten we de festivalbezoekers een plek te bieden waar dit kon. Een faciliteit die één op één matcht met de doelgroep en die behalve sympathiek, ook nog eens relevant is. We wilden niet alleen ons logo ergens opplakken, maar daadwerkelijk iets toevoegen aan het festival. Iets waar behoefte aan is: een volle batterij voor je toestel”.

HI2

Meetbaar resultaat
Het doel van de Hi Society Hangout op Lowlands was niet zozeer de acquisitie van nieuwe klanten.

Het ging om merkbeleving en een sympathie-opwekkende actie. Deze communicatiedoelstellingen zijn zeker behaald.

Francis van den Brink, Hi Brandactivation Manager

“Zo bleek uit enquêtecijfers dat Hi hoog scoorde op vragen als welke merken bezoekers op het festival hadden gezien. Ondanks dat we geen hoofdsponsor waren, behaalden we een zesde plek – waarbij vermeld moet worden dat de hogere plaatsen werden ingenomen door merken die al jarenlang op Lowlands aanwezig zijn. De Hi Society Hangout ontving meer dan 10.000 bezoekers, de ruim vijfhonderd lockers zaten constant vol, er werden 472 telefoonladers uitgegeven en meer dan tweehonderd massages verzorgd. Klanten die we zelf aanspraken vonden de actie leuk en verrassend. Al met al dus een uitstekend resultaat”.

HI1

Hi op Lowlands
Op een opvallende plek op het Lowlands-terrein werd de Hi Society Hangout gebouwd. Klanten van Hi konden daar gebruik maken van speciale lockers om hun spullen tijdelijk in op te bergen en kregen desgewenst een telefoonoplader om de batterij van hun mobiel op te laden, maar ook niet-klanten van Hi waren welkom in de Hangout. Festivalgangers die zelf een oplader bij zich hadden konden loungen op het dek waar stopcontacten aanwezig waren. Daar liepen tevens hand-masseurs rond die bezoekers in staat stelden te blijven smsen. Van den Brink: “Co-creatie met de Hi Society is voor ons belangrijk. Beneden stond een wand met klittenband, waar bezoekers hun eigen kunstwerkjes konden maken met accessoires als oude mobieltjes, zonnebrillen, cd’tjes en andere kleine festivalitems. Op deze manier zag de Hangout er steeds iets anders uitzag en bleef verrassend. Lowlands als creatief festival is natuurlijk voor dergelijke activaties de aangewezen plek”.

Samenwerking op grote schaal
Hoewel Hi en Mojo Concerts elkaar in het verleden vaker zijn tegengekomen, was dit de eerste samenwerking op grote schaal. Als het aan Van den Brink ligt, is deze absoluut voor herhaling vatbaar: “De samenwerking verliep soepel, we zijn erg tevreden. Alles was perfect geregeld. Nadat we ons festivalconcept voor Lowlands hadden voorgelegd, zijn we in samenspraak en met praktische aanvullingen van Mojo tot een definitief plan gekomen. De Hangout was bovendien onderdeel van de totale overeenkomst. Zo konden we middels een prijsvraag vooraf kaarten voor Lowlands en andere festivals weggeven: leuk om op deze manier de Hi Society nog iets extra’s te kunnen bieden”.

Team Brand Partnerships

Team Brand Partnerships

Benieuwd naar welke mogelijkheden er zijn voor een activatie van jouw bedrijf op Lowlands? Neem dan contact met ons op.

Mail ons!