GROLSCH & Festivals

Consumenten zien Grolsch en festivals als één sinds hun partnerships met Lowlands en North Sea Jazz Festival.
Grolsch Header

Daar zit muziek in! - 2006 tot 2014

“Het merk Grolsch sluit erg goed aan bij de festivals van Mojo Concerts”, verklaart Senior Brand Development Manager Trix van der Vleuten. “We hebben gekeken hoe we het beste contact kunnen krijgen met de doelgroep. Waar vinden we dat Grolsch een logische fit heeft? Hierbij kwamen de festivals als ideale partner naar voren. Grolsch is een merk met een unieke en eigen smaak. We zoeken bewust naar de link met originele, karakteristieke festivals en concepten, waar de eigenheid van de festivalbezoeker centraat staat. Ons uitgangspunt is het delen en uiten van live muziekervaringen; het samen genieten, vieren en beleven.

Grolsch3

North Sea Jazz en Lowlands zijn totaal verschillende concepten, maar Grolsch heeft hierdoor juist de kans om haar doelgroep perfect aan te spreken. Lowlands is een plek waar de jongere doelgroep vooral aanwezig is. De liefhebbers die zich identificeren met de Grolsch-slogan ‘Vakmanschap is meesterschap’ vinden we terug op North Sea Jazz. Daar lopen mensen van 25 tot 85 die allemaal dezelfde passie hebben. Dat zien wij ook met ons merk en daarom is die verbinding zo logisch.”

Grolsch1

We weten dat de consument Grolsch en de festivals als één zien. Vorig jaar hield Mojo Concerts een groot monitoronderzoek om te kijken in hoeverre festivalgangers een beleving hebben met sponsoren, met een positief resultaat. Dit blijkt tevens uit onze eigen metingen.

Trix van der Vleuten, Senior Brand Development Manager

“We zitten nu in een stadium waar we per festival redelijk kunnen inschatten hoe de verkopen ter plaatse zijn, maar dat direct naar de supermarkt vertalen blijft moeilijk. Grolsch is niet alleen op festivals te vinden maar ook in muziek gerelateerde commercials met bands als Moke en Rigby. Binnen onze doelgroep, hoogopgeleide mannen van 25 tot 35, merken we dat we positief worden ontvangen, marketingtechnisch is dat natuurlijk geweldig.”

De aanpak
De samenwerking heeft twee aspecten: ten eerste is Grolsch supplier van bier, daarnaast ook merkpartner. “De festivals van Mojo zijn voor ons een manier om de merkbeleving bij bezoekers te versterken”, legt Van der Vleuten uit. “Naast Lowlands en North Sea Jazz zijn we ook verbonden aan Live At Westerpark en Rockin’ Park. Op de meeste festivals plaatsen we een Beugelbar. De mensen die al op het festival aanwezig zijn vinden het erg fijn om hun bier niet uit plastic te hoeven drinken. Voorafgaand aan het festival houden we een pre-festival activatie om mensen enthousiast te maken door middel van de kans om kaarten te winnen. Op elk festival hebben we naast de Beugelbar een activatie die gericht is op het specifieke evenement. Bij North Sea Jazz verstrekken we bijvoorbeeld een programmaschema in een opbergdoosje. Op Lowlands willen we een real time fotograaf laten rondlopen. Hij maakt mooie foto’s die je direct in de Beugelbar kunt zien, maar erna ook kunt downloaden. We proberen mensen een tastbaar souvenir te geven, zodat ze de herinnering kunnen meenemen.”

Grolsch2

Prima samenwerking
Grolsch werkt inmiddels ruim zeven jaar met Mojo Concerts. “De samenwerking gaat prima; om die reden hebben we enkele jaren geleden ons contract verlengd. We geloven dat Mojo Concerts een goede partner is om dit soort activiteiten mee te ondernemen”, aldus Trix van der Vleuten. “We kennen elkaar inmiddels goed en aan beide kanten zit er veel kennis. Wij leren hoe we een evenement zo praktisch mogelijk kunnen gebruiken en Mojo weet uit ervaring met andere sponsoren ook wat wel en niet werkt. Daarom adviseren we elkaar, ieder vanuit zijn/haar eigen expertise. Evenementenmedewerkers van beide kanten kunnen met elkaar communiceren om iets moois neer te zetten”.

Team Brand Partnerships

Team Brand Partnerships

Benieuwd naar welke mogelijkheden er zijn voor een activatie van jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Mail ons!